In the 1960s, Shoichi IDA incorporated Pop Art, which was a new trend in art, and has got a lot of attention while depicting motifs of the toilet bowls, baby bottles, or naked babies in a bright color.Receiving a grant from the French government, IDA has stayed in Paris and explored further expression to superficially capture invisible images such as "wind" or “air". He has established his philosophy that becomes his lifelong concept "Surface is the Between - Between Vertical and Horizon" in the 1970s, and by employing oil, ceramic, bronze, and paper pulp or so on, has worked energetically in production after the 1980s.
1965 | 京都市立美術大学西洋画科専攻科修了 |
1967 | 第2回毎日フランス留学コンクール展(フランス政府主催)第2位 |
1968 | 新人作家のためのサンヨー文化賞 第3回毎日フランス留学コンクール展大賞 |
1974 | 第2回ノルウェー国際版画ビエンナーレ展(ソンヤ・ノルウエー)買上 |
第2回芦屋川国際版画ビエンナーレ展大賞 | 京都府美術展買上賞 ジャパンアートフェスティバル |
1975 | 第11回リュブリャナ国際版画ビエンナーレ展(ユーゴスラビア)リエーカ近代美術館賞 |
1976 | 第10回国際版画ビエンナーレ展 文部大臣賞 |
1977 | 第1回現代版画大賞展 優秀賞 第13回日本現代美術展 京都国立近代美術館賞 |
1978 | 第7回クラクフ国際版画ビエンナーレ展第3位(ポーランド・名古屋) |
イビザ国際版画ビエンナーレ展 イビザグラフィック'78特別賞(スペイン) | |
1980 | アートボックスブランナール(高知) |
1981 | 第14回リュブリャナ国際版画ビエンナーレ展第2位、サラエボ美術アカデミー賞(ユーゴスラビア) |
1982 | 第7回英国国際版画ビエンナーレ展 ピーター・ミラード賞(イギリス) |
第10回国際版画ビエンナーレ展 文部大臣賞 |